Как да си направите бяло греяно вино
Кои са победителите от в третото издание на "Гастрономически пътеводител 2025"
Третото издание на инициативата "Гастрономически пътеводител" на МЕТРО България събра тази година над 120 ресторанта от страната - ясен знак, че интересът към модерната българска кухня и работата с качествени продукти остава висок. "Пътеводителят" се вписва в дългогодишната подкрепа на МЕТРО към ХоРеКа сектора и е естествено продължение на програмата "Отгледано с грижа в България", която от 2017 г. подпомага местни производители. Макар формално да е конкурс, инициативата все повече наподобява платформа - място, в което ресторантите експериментират, а публиката оценява тенденциите в реално време.
От 20 октомври до 20 ноември участващите ресторанти създадоха специални ястия, вдъхновени от международни кухни. Основен акцент тази година бяха продуктите от професионалната марка METRO Chef - линия, насочена към ресторанти и кухни, която включва всичко от меса и риби до паста и селекция от подправки. Именно около тях шеф-готвачите изграждаха своите интерпретации - понякога по-близки до традиционни български вкусове, друг път силно повлияни от Средиземноморието, Азия или street food културата.
Резултатите показаха разнообразна картина - от модерни прочити на познати рецепти до съвсем нови комбинации, които търсят баланс между локално и глобално. Така инициативата постепенно се оформя като своеобразна карта на тенденциите в ресторантьорството у нас.

Наградените
Сред отличените тази година са ресторанти от Варна, София, Бургас и Карнобат.
Варненският Pasta Station Gigli получи голямата награда от 2000 лева заради най-голям брой посетители - признание, което печели за втора поредна година.
Софийският "Егур, Егур" ще премине през персонализирано обучение в МЕТРО Академия след анализ на работата на екипа.
Още пет заведения - механа "Нашенци" и "Корнер 101" в София, "Медуза" в Бургас, "Неразделки" във Варна и ресторант "Перла" в Карнобат - получиха ваучери за кулинарни курсове.
"Клиентите, а не жури или инспектори, са нашите оценяващи - и това дава реална представа за това как се възприемат новите идеи в кухнята", коментира Жан Котан, изпълнителен директор на МЕТРО България. По думите му инициативата е част от по-широкия ангажимент на компанията към развитието на професионалната гастрономия у нас.
Вижте и кои ресторанти посети "Бакхус" тук и тук
Как да си направите бяло греяно вино
Световната седмица на ракъ започва
Първият адрес за #безценни кулинарни моменти е UNICA by priceless
Селекция: 9 вкусни адвент календара
Първият адрес за #безценни кулинарни моменти е UNICA by priceless
Ново място | Mova Cafe