JRE България: официално на световната кулинарна сцена
България с трима официални членове, поставяйки страната на картата на кулинарния
туризъм.
По случай новината и 8-ми март, Mastercard и JRE се включват в годишната церемония
Бакхус Ресторант на Годината с кулинарните шедьоври на пет JRE шеф-жени готвачи от
пет различни държави в Европа.
Mastercard дарява стипендия за програмата culinary arts на HRC Academy за талантливо
момиче под 20 години за увеличаване на процента на жените в кулинарния бизнес.
За България влизането в асоциацията на JRE-Jeunes Restaurateurs е дългоочакван момент и маркира голям напредък за гастрономията и туризмa, рекламиращ страната ни. Владислав Пенов от ресторант Cosmos, Филип Захариев от ресторант Oná и Веселин Калев от ресторант aEstivum са първите шеф-готвачи, покрили високите критерии на организацията. Mastercard е международен партньор на JRE от дълги години и разширява партньорството на местна почва с новата възможност за млади момичета от професионални училища по обществено хранене да учат безплатно "Culinary arts", професионална двугодишна програма в престижната академия HRC Academy в София. Студентите получават и стаж в мрежата на топ ресторантите на Европа, членове на JRE. Академията предоставя професионално образование и практически умения с най-високо качество и допринася за повишаването на нивото и устойчивото развитие на ХоРеКа сектора в България.
Партньорството между България и JRE стартира официално с пресконференция в HRC Academy с изявлението на шеф Даниел Леман, президент на JRE-Jeunes Restaurateurs и собственик на ресторант Moosegg в Швейцария. Владислав Пенов, Филип и Веселин Калев бяха официално представени като таланти с богатото наследство и иновативно мислене пред международната общност на JRE.
"В JRE-Jeunes Restaurateurs винаги се стремим да създадем незабравими кулинарни преживявания, които преодоляват граници и обединяват културите чрез изкуството на храненето. Присъствието на България в семейството на JRE разширява нашия кулинарен пейзаж и културен обмен." подчертава Даниел Леман.
"В България има много млади талантливи момичета, които мечтаят за кариера в кулинарията, но нямат финансовата възможност да получат необходимото образование. Партньорството с Маstercard и JRE ще даде възможност за тези деца да натрупат знания и опит и да практикуват в едни от най-добрите ресторанти в света. Надявам се с тази стъпка да вдъхновим и други компании да подпомогнат българските деца от семейства в неравностойно положение да получат бъдещето, което заслужават." споделя Йоана Милева, Директор на HRC.
"Българските вкусове са наше културно наследство и се гордеем, че оттук нататък ще бъде малко по-лесно да ги съхраняваме и превеждаме на модерния език на световната кухня - за гостите от чужбина, но и за нас самите. Според най-новото проучване* на Mastercard 59% българи смятат, че храненето в местен фамилно управляван ресторант е привлекателно. Поздравяваме сектора с постоянното развитие и вдъхновение и се надяваме да приобщим повече момичета в професията с нашата стипендия." допълва Ваня Манова, Мениджър на Mastercard за България, Северна Македония, Албания и Косово.
Според проучването 29% от българите биха желали да опитат повече хранителни преживявания (като хранителни фестивали, кулинарни събития за специални поводи, готварски уроци, дегустация на вино) тази година (2024) в сравнение с миналата. Вдъхновени от това търсене, по-случай новината и 8-ми март, Mastercard и JRE се включват в годишната церемония Бакхус Ресторант на Годината с невиждано досега в региона пет-степенно гала меню с кулинарните шедьоври на пет JRE шеф-жени готвачки от пет различни държави в Европа: Floriana Ružić от ресторант San Rocco (Хърватия), Annett Teich от BK (Франция), Virginia Caravita от Dimora Ulmo (Италия), Sabina Repovz от Gostilna Repovž (Словения) и Teresa Gutiérrez от Azafrán (Испания).
Ролята на жените в индустрията на гастрономията е темата на програмата на Mastercard, както и на тазгодишното издание на Ресторант на годината, тъй като данните показват, че едва 7% от ресторантите в света се управляват от жени шеф-готвачи. Още през 2020 г. Mastercard обяви ангажимента си да подкрепи 25 млн. жени предприемачи по света за приобщаване в световната икономика.
*Experience Economy Survey, 2024, Vitreous Worldwide, across 20 markets in Europe