Бирите отвръщат на удара
America es grande, гласи новата рекламна кампания на най-известната в света мексиканска бира Corona, в отговор на президентския слоган на Доналд Тръм "Make America Great Again".
От марката припомнят на новия президент, че Америка се състои от тридесет и пет независими държави. И че като континент всъщност винаги е била велика. Кампанията е под мотото Desfronterizate /нещо като "разчупи границите"/.
В друг клип на бирата, мексиканският актьор Диего Луна призовава всеки да разруши и стените в собственото си съзнание, които му пречат да напредва в живота.
Tecate, друга мексиканска бира лансира кампанията TecateBeerWall – ниска стена между САЩ и Мексико, която приятели от двете страни използват, за да си подпират кеновете.
Безалкохолните напитки Jarritos пуснаха през октомври 2016 реклама "The Journey" отново с Диего Луна за голямата роля на имигрантите за американската икономика, която завършва с фразата "На имигрантите, които правят Америка велика, благодарим ви!"
В края на 2015 г. Coca Cola пусна в САЩ кампания с кенове с изписани на тях испаноезични имена, с фокус върху чувствата за идентичност на латиноамериканската общност в страната.
И други компании използват нестихващата полемика около политиката на президента Тръмп и най-вече идеята му за построяване на стена между САЩ и Мексико. "На земята границите може и да служат за разделение, но в небето ще ви докажем, че е различно", гласи рекламен клип на авиолиниите Aeromexico.