Новини

Домът на вдъхновението

Ния Петрова 14 май 2025, 13:35

Dom Pérignon навлиза в нова творческа ера със звезден екип и още по-високи културни амбиции


Дом Периньон не просто прави шампанско. Дом Периньон създава събития. Виното, което носи името на монаха, пръв дръзнал да укроти мехурчетата в бутилка, отново търси своята форма в изкуството - този път не само като напитка, а като послание. В новата си кампания "Creation is an Eternal Journey", емблематичната марка събира седем личности, които, всяка по своему, променя света около себе си: Тилда Суинтън, Зоуи Кравиц, Иги Поп, Андерсън .Паак, Такаши Мураками, Клеър Смит и Александър Екман.
На 78, Иги Поп не само продължава да прави музика, но и празнува живота с глътка Dom Pérignon. "Просто харесвам шампанското", казва той. Понякога най-чистото вдъхновение идва от простите удоволствия.

Снимани от Колиър Шор, заснети от Камий Съмърс-Вали и интервюирани от Джеферсън Хак, те не просто позират с бутилки от реколта 2015 - те влизат в диалог с марката, влизат в нейното митологично пространство, за да я създадат отново.

И не за пръв път Dom Pérignon прави това. През последните десетилетия Maison-ът е работил с имена като Анди Уорхол, Жан-Мишел Баскиа, Карл Лагерфелд, Дейвид Линч, Джеф Кунс, Лейди Гага, Лени Кравиц. Всяка колаборация е нов прочит на вечния разказ - как нещо толкова ефимерно като мехурче може да носи вечна идея.

2000 - Анди Уорхол
Dom Pérignon отдаде почит на поп арт иконата Анди Уорхол с лимитирана серия бутилки, вдъхновени от неговите ярки и контрастни цветове. Тази колекция се превърна в търсен артикул сред колекционерите.

2013 - Джеф Кунс
Американският скулптор Джеф Кунс създаде "Balloon Venus" - скулптурна опаковка за Dom Pérignon Rosé Vintage 2003. Проектът съчетаваше класическата форма на Венера от Вилендорф с характерния за Кунс балонен стил, създавайки уникално произведение на изкуството.

2012 - Дейвид Линч
Известният режисьор Дейвид Линч внесе своя мистичен стил в дизайна на бутилки Dom Pérignon. Кампанията включваше събитие в Лос Анджелис, където гостите преминаваха през лабиринт от дим и светлини, създаден от Линч, преди да достигнат до основната зала с изпълнения на живо.

2014 - Айрис ван Херпен
Холандската дизайнерка Айрис ван Херпен, известна с използването на 3D печат в модата, създаде футуристична опаковка за Dom Pérignon, вдъхновена от концепцията за метаморфоза. Дизайнът символизираше трансформацията на шампанското по време на отлежаването му.

2021 - Лейди Гага
Поп иконата Лейди Гага създаде кампанията "The Queendom" за Dom Pérignon, включваща късометражен филм, режисиран от Ник Найт. В него Гага представя своята визия за творческа свобода и експресия, съчетавайки музика, мода и изкуство.

2024 - Жан-Мишел Баския
Dom Pérignon представи лимитирана серия бутилки Vintage 2015 с дизайни, вдъхновени от творчеството на Жан-Мишел Баския. Колекцията беше представена на събитие в Ню Йорк, където гостите се насладиха на изкуството на Баския и специално подбрани изпълнения.

Новото "творческо главa" обаче се усеща по-различно - по-интимно, по-интелигентно, по-съзерцателно. Вместо да възвеличава блясъка, кампанията проследява личните пътеки на вдъхновението - какво кара една актриса, един шеф-готвач или един хореограф да създава. И какво общо има бутилка шампанско с това.
Със серия от събития по света, започващи с изложба в Лондон (16 май), Dom Pérignon обещава не просто да разкаже история, а да я изживее. Очакват се премиери на късометражни филми, портретни изложби и - в характерен стил - представяне на нови бутилки, включително Dom Pérignon Vintage 2008, 2017 и 2018, както и розе от 2010.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK