Coffee Actually
Нещо толкова невинно като чаши и рекламно клипче на двата кафеени гиганта – Costa и Starbucks заприлича на "Коледни бъркотии".
Costa, твърди се в коментар на "Гардиън", някога беше много популярна верига, но днес по-скоро навява мисли за край. Един от начините да ги разсееш е с рекламен клип. Поредната порция coffee-porn от марката има задачата да посъживи оклюмалата се верига. Рекламата е това, което може да се очаква от звук, образ, и глас зад кадър, текстът съдържа до болка познатото "съвършенство, изработено на ръка". Коментарът в "Гардиън": "няма кафе, което да не е изработено ръчно".
Costa пуснаха и коледното си меню. Солено карамелено капучино, тирамису лате, и горещ шоколад карамелен фъдж. Те ще се сипват в чаши с Дядо Коледа, снежен човек, елф, и новите попълнения – дрозд и пингвин.
Starbucks избра далеч по-минималистична посока, в сравнение с бъбривите чаши на Costa. Тук няма нищо, освен логото със сирената на върху чист червен фон. Е, точно това се оказа проблемът. Махането на обичайните коледни персонажи и орнаменти беше разчетено като война срещу Коледа. Тя беше обявена от бивш пастор в Аризона, който призова клиентите да казват "Merry Christmas" вместо името си, за да объркват баристите с надписа на чашите. Вече има и #MerryChristmasStarbucks.
В официално изявление от компанията отговориха, че искат да ангажират клиентите си да доукрасят и персонализират чашата със своите коледни истории с призива "Нека червената чаша стане вашата черна дъска".
Акценти: - Трима от най-добрите сладкари на България и бъдещето на десерта - От нищо нещо: за танца на захарта с ядките и връзката между халва, нуга и турон - Сладките вина и пътят им до трапезата ни |