Европа не е твърде щедра към виното на Америка
Американците са много щастливи, когато успеят да се докопат до бутилка каберне от Напа за по-малко от 1000 долара, но европейците не се впечатляват от виното, направено в САЩ.
Във Виетнам бутилка редово американско вино е белег за лукс, с приблизителна цена от 10 долара, то струва повече от средната дневна надница.
Европейците обаче не са склонни да похарчат повече от 3,36 долара, опре ли до американско вино, единственото по-евтино е мексиканското вино, за което европеецът харчи 3.20 долара за бутилка.
Данните идват от щатския Департамент по търговията. Експортът заема малка част от винената индустрия на щатите. Миналата година обаче е отбелязал ръст от 16.4 процента, достигайки милион и половина долара.
Анализът на статистиката показва, че имиджът на американското вино е различен във всяка държава. В Канада, Хонг Конг, Русия, Тайван и Сингапур американските вина минават за лукс.
Във Филипините и Бразилия то е сред най-евтините. Но няма по-евтин пазар за американското вино от Европа. Част от причината за ниската цена се дължи на факта, че Старият континент почти не внася вина от Америка.
Усърден купувач на американско вино се оказва Русия, която през 2013 е увеличила вноса му с 15%, а цената на бутилка е нараснала от 4.10 до 7.70 долара.